Jak być szczęśliwszym? I jak urozmaicić dzień.

    Jeśli szukasz porad jak urozmaicić swój dzień, żeby czuć się szczęśliwszą, dobrze trafiłaś. Przekażę Ci, co ja robię, aby mój dzień nie był nudny i męczący, a przyjemny.

1. Woda z cytryną i dobre śniadanie. 

Brzmi komicznie, ale taka jest rzeczywistość. Powodów aby pić wodę z cytryną jest wiele, między innymi orzeźwia nas, pozbywa się toksyn z naszego organizmu, podkręca metabolizm. To tylko kilka z nich, tak więc widzicie, że picie szklanki wody z cytryną po przebudzeniu jest wskazane i przydatne. Tak samo ze śniadaniem. Nie ma to jak pyszne, wielowartościowe kanapki z samego rana. Wszyscy wiemy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, tak więc powinien on być podstawą udanego poranku. Jeśli już nie macie na to czasu, to warto przygotować sobie śniadanie wieczorem, żeby wziąć go do pracy czy szkoły. A o tym następny punkt.

2. Ogarnij się wieczorem dnia poprzedniego. 

Ja wyznaję tę zasadę odkąd sama zaczęłam szykować się do szkoły bez pomocy mamy. Polecam przyszykowanie sobie ubrań, które chcecie założyć, wieczorem poprzedniego dnia. Dzięki temu zaoszczędzicie wiele czasu rano i nie będziecie musiały biegać i płakać, że "nie macie co na siebie włożyć". Skąd ja to znam?


3. Sprzątanie przez czas określony. 

To bardzo proste! Wystarczy nastawić czasomierz na 30 min i przez ten czas ogarnąć dom/pokój. Kiedy telefon zadzwoni, przestajesz. Dzięki temu, utrzymasz podstawowy porządek, a w dzień sprzątania (załóżmy, że jest to sobota) będziecie miały mniej roboty. Czy to nie cudowne? Ja uważam, że jak najbardziej.

4. Znajdź swoją ulubioną aktywność fizyczną i wyznacz sobie cele. 

Ruch jest bardzo ważny w codziennym życiu, bo najgorsze co można zrobić sobie samemu to siedzenie na d*pie przez cały dzień. Odkrywaj nowe ćwiczenia np. idź pobiegaj, a jeśli ci się nie spodoba, następnego dnia idź na rolki albo poćwicz jogę, bo czemu nie? Wystarczy godzina dziennie, a gwarantuje, że poczujecie się po tym o wiele lepiej, co zostało udowodnione badaniami. Także.. do roboty!
Jeśli chcesz schudnąć to wyznacz sobie REALNY cel na dany miesiąc. Nie zakładaj, że w miesiąc schudniesz 15 kg, tylko np 6kg. Jeśli się nie odchudzasz wyznacz sobie inny cel, np. szpagat w miesiąc, tak jak ja! Już się nie mogę doczekać aż go w końcu zrobię, marzę o tym od dawna.

5. Spotykaj się ze znajomymi. 

Każdy potrzebuje towarzystwa, nawet jeśli uważa, że jest typem samotnika. Nie mówię codziennie, ale chociaż dwa razy w tygodniu. Wypad do koleżanki na kawę jeszcze nikomu nie zaszkodził, a dzięki temu pogadasz z kimś i na pewno dowiesz się czegoś nowego (pewnie o kimś, haha).

6. Rozwijaj się. 

Samokształcenie jest, według mnie, bardzo ważne. Czytajcie książki, podróżujcie (nie chodzi mi tutaj o Amerykę, ale np przejażdżka rowerami pod namioty nad jezioro?), bo nic tak nie uczy człowieka jak książki, które rozwijają wyobraźnię i podróże, które uczą życia. Znajdźcie w sobie talent, pasję. Może to być taniec, sport czy cokolwiek innego. Zapisujecie się na kursy albo załóżcie kanał na YouTubie, bo czemu nie? Powodzenia!

7. Ciesz się z małych rzeczy.

Jedna z najważniejszych zasad, które wprowadziłam do swojego życia. Nie ma gorszego typu człowieka niż wieczna maruda. Za gorąco, za zimno.. Boże, jak mi się nie chce! 
Cieszmy się, z tego, że dzisiaj świeci słońce. Z tego, że Twoje dziecko dostało piątkę z matematyki. Uśmiechaj się do ludzi na ulicy, bo nic tak nie dodaje urody jak uśmiech. Po prostu kochaj życie takie jakie jest i sprawiaj, że będzie ono jeszcze lepsze, bo Ty decydujesz jak będzie ono wyglądało.


Dziękuję, jeśli dotarłeś do końca. To wiele dla mnie znaczy, a jeśli chcesz to pozostaw po sobie komentarz! :) 

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny poradnik dzięki któremu udało mi się coś zrobić, czyli w końcu ogarnąć dom i spotkać się ze znajomymi. Niby nie tak duzo, a mam więcej czasu i humor się poprawił. Pozdrowiam :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Two Faced - Blog lifestylowy. , Blogger